Rabu, 12 Ogos 2009

gaduh?? ish ish ish..tak patut..saper yang mulakan??

citernya mcm ni..

aku telah berjumpa dengan ada sorg akak kat opis ni, meluahkan ketidakpuasan hati aku dan kekecilan hati aku ni kat dia..

alih2, dia ni melenting x tentu pasal, citer mengarut2, pasal diploma la, pasal aku budak baru yang sombong la (pliss sikit, mak ni ramah tamah k), pasal budak geng2 aku x reti wat keje la..emm motip?? pas dia dah mengomel2 mcm org giler (aku diam dan hanya mendengar apa lg yg dia nk kutuk) aku pun nk blah la..dia mintak maaf bagai2 ngan aku, siap salam2 lg..aku ni yg x suka nk masam2 muka ni, terima la kemaafan dia ngan hati yang ikhlas (sambil mengharapkan benda ni abis2 kat cni jer)

tup2 ptg tu, dia bleh ckp belakang aku, wat citer mcm2 n dgn megahnya bercerita kat org konon2 dia dah sound aku la bagai2..weii pompuan, citer yg betul la.. siyutt jek..yg peliknya siap bleh hasut org lain lg..yg pinggan lg sorg tu lagi best smpi membabit2kan bos aku..hati mmg dah panas..xpe, esok kita p jumpa bos tanya hal yg sebenarnya..

esoknya:

jumpa bos, citer pe yg akak pompuan setiausaha sulit pak lah tu ckp (dia ni penah ckp ngan org yg dia ni setiausaha sulit pak lah.tinggi betul cita2 pompuan nih)..n rupa2nya bos aku ckp, pe yg pompuan tu ckp sumer dusta, fitnah dan tohmahan belaka..ha amik ko..mulut mcm longkang..wat citer bukan2..bos pun nasihatkan kitorg supaya wat pekak je ngan dia.. ok la, at least bos dah tau citer, tu yg paling ok kan..

emm pastu ada la satu dua insiden lagi yg pompuan giler ni wat..(plus hasut kawan pinggan dia skalik).. tapi aku biarkan ajer..kalau ikut hati nk je p sepak muka dia, tp aku masih bleh berfikir secara rasional lg..aku percaya Allah maha Adil..ko, pompuan giler, mesti akan mendapat balasannya..

1 ulasan:

Mak Izz berkata...

wo takot aku bc entry ni. garang giler ko! anyway dun wori. yg salah tetap dpt balasan di kemudian hari. kita sabar je ok!